L'ANUNCI O SPOT PUBLICITARI
ELABORAR UN SPOT PUBLICITARI
Els passos
Primer de tot hem d’escriure un document, que contingui els apartats següents
Empresa anunciant. Convé que feu una breu introducció de la seva història i "productes" (nivells de formació).
L'empresa és Danaus, creada per Carla Corpas i Marta Duran.
L'empresa és Danaus, creada per Carla Corpas i Marta Duran.
Temàtica o producte. Característiques, composició, preu, benefici que aporta al consumidor, entre d'altres dades significatives.
El producte que oferim són vestits i complements. El preu és una mica elevat, el motiu és el valor de les teles i les hores de treball dedicades.
Al consumidor, li aporta llibertat, sentir-se bé amb un mateix i no tenir por a canviar (seguretat).
Competència. Si és que en té. Avantatges i desavantatges del "nostre" producte respecte al de la competència.
No tenim una competència directa, però sí que hi ha moltes marques de roba. La nostra col·lecció creiem que es desvia de les col·leccions normals pel fet que té una molt bona base al darrere i un bon objectiu, més enllà de l'econòmic.
No tenim una competència directa, però sí que hi ha moltes marques de roba. La nostra col·lecció creiem que es desvia de les col·leccions normals pel fet que té una molt bona base al darrere i un bon objectiu, més enllà de l'econòmic.
Àmbit o mercat. Descripció del lloc on ha d’incidir la nostra temàtica. Mercat real i mercat potencial, segmentació (si ve al cas).
La nostra temàtica ha d'incidir en dones amb inquietuds. La roba està pensada per portar a la primavera/estiu.
Consumidor. Característiques, costums, estils de vida, motivacions de compra o d'ús.
El consumidor ha de ser una dona. Ha de tenir ganes de provar coses noves, de no preocupar-se pel que la gent pugui dir d'ella, una dona que viu la vida i vol un canvi. Dones que vulguin sentir-se lliures i que no tinguin por de lluitar per aconseguir els seus somnis.
Objectiu de màrqueting. Què vol aconseguir l'entitat?
Volem aconseguir que el prototip de dona perfecta que ens ha creat la publicitat sigui qüestionat i que la paraula "moda" no agafi un sentit general, sinó un sentit diferent per a cada persona.
Volem aconseguir que el prototip de dona perfecta que ens ha creat la publicitat sigui qüestionat i que la paraula "moda" no agafi un sentit general, sinó un sentit diferent per a cada persona.
Objectiu de la publicitat. Informació concreta sobre el que ha d'aconseguir la publicitat
El nostre objectiu és, a través dels vestits, que la gent aconsegueixi conèixer i valorar l'enorme riquesa de tots els éssers vius de la Terra, en aquest cas les papallones, i de la importància de protegir-los.
El nostre objectiu és, a través dels vestits, que la gent aconsegueixi conèixer i valorar l'enorme riquesa de tots els éssers vius de la Terra, en aquest cas les papallones, i de la importància de protegir-los.
Públic objectiu. Informació sociodemogràfica i sociopsicogràfica sobre el grup d'individus al qual s'adreça el missatge publicitari.
El missatge s'adreça a dones amb les característiques anomenades en el punt del consumidor.
El missatge s'adreça a dones amb les característiques anomenades en el punt del consumidor.
Un segon document, contestant aquestes preguntes:
- A qui ens adrecem? Dones (a partir de 16 anys )
- Què volem aconseguir del públic? Volem aconseguir que s'atreveixin a canviar i a ser com elles volen. Que s'expressin amb total llibertat.
- A través de quins mitjans? A través d'un anunci i d'un book de fotografies.
- Quin és l'únic argument de venda, poderós i fàcil d'entendre per al consumidor? Atreveix-te a volar.
Més tard començarem a preparar-ho tot per fer realitat aquest anunci:
1 ) Establim l'eslògan de l'anunci. L'eslògan és una frase, generalment curta, que acostuma a sintetitzar la idea base de la campanya i que acompanya la marca i ajuda a recordar-la.
Tenim diversos eslògans que expressen bé la nostra marca:
- Atreveix-te a canviar
- No tinguis por de volar
- Sigues tu mateixa
- Allibera't
- Que els obstacles no et facin abandonar el teu somni
- Converteix-te en papallona
- Somia, vola i no et rendeixis
L'eslògan seleccionat és "Allibera't" perquè és curt i entenedor.
Tenim diversos eslògans que expressen bé la nostra marca:
- Atreveix-te a canviar
- No tinguis por de volar
- Sigues tu mateixa
- Allibera't
- Que els obstacles no et facin abandonar el teu somni
- Converteix-te en papallona
- Somia, vola i no et rendeixis
L'eslògan seleccionat és "Allibera't" perquè és curt i entenedor.
2) Redactem la part verbal del missatge publicitari. Escrivim tots els textos, tant orals com escrits, que intervenen a l'anunci.
L'anunci no tindrà cap tipus de diàleg, volem que el consumidor es fixi en la roba, els complements i els paisatges. La música ajudarà a entendre l'acció.
L'anunci no tindrà cap tipus de diàleg, volem que el consumidor es fixi en la roba, els complements i els paisatges. La música ajudarà a entendre l'acció.
3) Elaborem la part visual del missatge publicitari. Dibuixem les vinyetes dels moments clau de l'espot, com si fos un còmic i adaptem el text a les vinyetes.
Encara no hem acabat de decidir quin anunci farem, més avall trobareu algunes idees.
Encara no hem acabat de decidir quin anunci farem, més avall trobareu algunes idees.
4) Rodem l'espot. Necessitem principalment càmera i trípode.
El dia de l'exposició ( 7 de novembre) es projectarà.
Per rodar-lo necessitem:
- Llum ( focus o llanterna )
- Una càmera
- Un trípode
- Una model
- Un programa per editar-lo (Sony Vegas)
- Els vestits i els complements
El dia de l'exposició ( 7 de novembre) es projectarà.
Per rodar-lo necessitem:
- Llum ( focus o llanterna )
- Una càmera
- Un trípode
- Una model
- Un programa per editar-lo (Sony Vegas)
- Els vestits i els complements
5) Establim les localitzacions de gravació, que prèviament ja haurem decidit. Estudiem els llocs de gravació.
Els llocs de gravació són prats, boscos, flors, etc.
Són els llos on viuen les papallones.
Els llocs de gravació són prats, boscos, flors, etc.
Són els llos on viuen les papallones.
6) Les persones que faran de models es maquillaran i vestiran abans de gravar.
Sí, es maquillarà igual que a les fotografies (Reportatge fotogràfic) , allà expliquem el perquè dels vestits, dels pentinats i del maquillatge.
Sí, es maquillarà igual que a les fotografies (Reportatge fotogràfic) , allà expliquem el perquè dels vestits, dels pentinats i del maquillatge.
7) Edició del espot. (final)
8) Una vegada acabem el rodatge, ens reunim i mirem l'espot. I ens preguntem: què ha sortit bé i què malament? Què hi canviaríem?
Idees
Opció 1:
- Fer un anunci curt
L'anunci consistirà en una persona (Carla) que vagi fent voltes sempre en el mateix punt (l'escenari pot anar variant i cada X temps canvia el vestit.
Objectiu: mostrar la nostra marca de roba i mostrar la metamorfosis d'una papallona gràcies als vestits confeccionats (ou – eruga – crisàlide – papallona 1r dia – papallona 2n dia - papallona 1 nit ) pot ser que la transformació es faci durant un dia sencer (això es veurà reflectit en la llum).
Opció 2:
- Fer un anunci llarg
Opció 1:
-Escena 1: La protagonista està asseguda en un camp amb els ulls tancats, una papallona (feta amb ordinador) li toca el nas, ella es desperta, la papallona se'n va i la protagonista va darrere d'ella. - ou
.../...
-Escena 2: La papallona decideix endinsar-se al bosc, la noia decideix seguir-la. La papallona va massa ràpida i la protagonista no pot anar el seu pas ja que no té ales, encara no és una papallona. - eruga
Missatge: No et rendeixis, fes realitat els teus somnis, atreveix-te a canviar.
L'anunci es projectarà el dia de l'exposició (6 o 7 de novembre)
Música
Des del principi vam
tenir clar que el nostre anunci havia de tenir una música que
l'acompanyés i que ajudés a entendre el missatge que volem transmetre
amb la nostra marca.
Volíem una música que expressés el canvi, que tingués alts i baixos, que se't fiqués a dins del cos; una melodia relaxant i, a la vegada, amb moments intensos i que et fessin vibrar.
Després de veure i analitzar els diferents estils de música, vam decidir escollir la clàssica.
Volíem una música que expressés el canvi, que tingués alts i baixos, que se't fiqués a dins del cos; una melodia relaxant i, a la vegada, amb moments intensos i que et fessin vibrar.
Després de veure i analitzar els diferents estils de música, vam decidir escollir la clàssica.
Definició
La
música
és
l'art que es manifesta en l'organització dels sons i els silencis en
el temps. És l'art de la generació, manipulació i combinació, en
successió dels sons, produïts per veus humanes o instrumentals,
molts cops per a la transmissió d'emocions i missatges.
Principals estils de música
- Clàssica
És
un estil musical sorgit el segle XIII que es caracteritza per un estil
esquemàtic, pautat i harmònic.
Artistes
a destacar, com per exemple Mozart, Hydn i Beethoven.
Exemple:
Wolfgang Amadeus Mozart - Allegro
- Música popular:
És
un conjunt de gèneres i estils musicals que, a diferencia de la
música tradicional, no s'identifiquen amb nacions o ètnies
específiques. Per la seva simplicitat i la seva interpretació no
exigeix uns grans coneixements musicals. Aquest tipus de música va
sorgir el segle XVIII.
Artistes
a destacar: Antonio Molina, Concha Piquer, Rocío Jurado, Sabina...
Exemple:
Rocío Jurado - Como Una Ola
- Música folk:
És
un estil de música que parteix de la música popular i tradicional.
La música folk va sorgir al segle XVIII. Poden partir originàriament
de temes musicals populars o només prendre'n exemple de l'estil i
formar temes propis dels autors.
Artistes
a destacar the Dubliners, Nadau, Wolf Tones...
- Jazz
És
un gènere musical nascut a Nova Orleans a principis de la dècada
del 1900, on es barreja un rítme propi dels afroamericans
d'Estats Units, amb una instrumentació i un timbre genuïns de les
bandes de carrer.
Artistes
a destacar: Louis Amstrong, Fats Waller, Miles Davis...
- Blues
És
un gènere musical vocal i instrumental basat en la utilització
d'unes determinades notes, l'ús de les progressions d'acords del
blues i d'un patró repetitiu que sol seguir una estructura de dotze
compassos. Va sorgir el segle XIX.
Artistes
a destacar: Robben Ford, Ray Charles, Jimy Hendrix...
Exemple:
Jimi Hendrik- Little Wing
- Country
És
un estil musical sorgit els anys 20 del segle XX, a les regions
rurals del sud dels Estats Units i a les províncies marítimes del
Canadà. Va combinar la música folklòrica d'immigrants d'alguns
països europeus amb d'altres formes musicals ja arrelades a
Nord-Amèrica.
Artistes
a destacar: Don Richardson, Ernest Stoneman, Riley Puckett...
- Rock
És
un estil musical que va sorgir a partir del Blues. A Amèrica del Nord, amb referents com Elvis Presley o els Rolling Stones.
Va
sorgir a mitjans del segle XX.
Artistes
a destacar: Elvis Presley, Rolling Stones...
- Punk
És
un estil musical que va aparèixer els anys 70 com a subgènere
musical del rock. Des d'aleshores l'han acompanyat corrents
artístics, literaris, ideològics i polítics, i d'aquests n'han
derivat formes d'intercanvi i de relacions socials pròpies.
Artistes
a destacar: Green Day, Black Flag...
Exemple:
Green Day- American Idiot
- Pop
És
una de les interpretacions musicals originades a partir de la segona
meitat del segle XX, orientades al públic amb la finalitat de ser
comercialitzades. Es contraposa a la música clàssica.
Artistes
a destacar: Lady Gaga, Madonna, Katy Perry...
- Techno
És
un estil de música electrònica creada a finals dels anys 70, però que va aconseguir la màxima popularitat els anys 90. És una evolució
del rock progressiu, però té unes melodies més electròniques
i uns ritmes més durs i obsessius. Es caracteritza per la utilització d'instruments
electrònics.
Artistes
a destacar: LFO, 808 State, Daniel Bell...
Exemple:
Best Techno 2011-2012
- Reggaeton
És
un estil musical influït pel hip-hop. Neix a partir de les festes
en les quals el DJ punxava la cara B instrumental dels vinils de
reggae.Va sorgir el segle XX.
Artistes
a destacar: Don Omar, Daddy Yankee...
- House
És
un estil de música electrònica. Les arrels del House comencen el 1985. El House és un descendent directe del so disco que aconseguí
trencar a través de la música.
Artistes
a destacar: David Guetta, Pitbull, Dj Tiesto...
- Chill Out
És
un gènere musical que es caracteritza pel seu ritme relaxat i el
predomini de la melodia sobre la veu, sovint absent. Va sorgir a
partir dels anys 90 com a gènere musical independent. S'utilitza per
posar en llocs publics com: supermercats, dentistes, sales d'espera....
Artistes
a destacar: Chambao, Israel Izz...
Selecció
- Les millors opcions (a totes elles hi ha piano)
- BSO Los protegidos - Sentimientos
- Evanescence - My Immortal (Piano Cover - Rob Hughes)
- The Cinematic Orchestra - To Build a Home
- The Cinematic Orchestra Arrival of the Birds & Transformation
- Comptine d'Un Autre Été- Die fabelhafte Welt der Amélie Piano
- Ludovico Einaudi - Una Mattina (Extended)
- Ludovico Einaudi - In un'altra vita - Ludovico Einaudi - In un'altra vita
Hem
redactat un escrit per tal de demanar permís per utilitzar-la en el
nostre treball de recerca:
"We are Highschool students. We study art at Celestí Bellera in Barcelona/Catalonia. We send you this e-mail to ask you permission to use your song "The arrival of the Birds" for our research work about fashion. The only purpose will be academic, so no commerciaal use is intended. We'll upload our finished video on Youtube, using your song as a soundtrack, so that our teachers can see it and assess it.
We are looking forward your answer
Thank you
Att: Carla Corpas Paret and Marta Duran Vilalta"
- Segona opció
Júlia
Duran Vilalta (germana de la Marta) sap tocar amb piano la melodia:
Comptine d'Un Autre Été- Die fabelhafte Welt der Amélie Piano ( opció 5)
Finalment, vam anar al Parc Natural del Montseny a gravar el nostre anunci (llarg) per tal que es veiés com són els vestits en moviment i representar la metamorfosi i la localització de les nostres papallones.
Material: una càmera, un trípode, vestuari adequat, maquillatge adequat els vestits i complements.
Actriu/model: Carla Corpas Paret
Càmera i edició (Sony vegas pro 12): Marta Duran Vilalta
Música: Arrival of the birds (Cinemathic Orchestra)
Temps de gravació: un dia natural, des de les 5 i 30 del matí fins les 8 del vespre.
Aquí teniu el resultat:
Recordar que no té cap finalitat comercial, sinó acadèmica.
Comptine d'Un Autre Été- Die fabelhafte Welt der Amélie Piano ( opció 5)
Finalment, vam anar al Parc Natural del Montseny a gravar el nostre anunci (llarg) per tal que es veiés com són els vestits en moviment i representar la metamorfosi i la localització de les nostres papallones.
Material: una càmera, un trípode, vestuari adequat, maquillatge adequat els vestits i complements.
Actriu/model: Carla Corpas Paret
Càmera i edició (Sony vegas pro 12): Marta Duran Vilalta
Música: Arrival of the birds (Cinemathic Orchestra)
Temps de gravació: un dia natural, des de les 5 i 30 del matí fins les 8 del vespre.
Aquí teniu el resultat:
Recordar que no té cap finalitat comercial, sinó acadèmica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario