LOGOTIP
Definició
- Plasmació gràfica del nom d'una marca, títol, etc., fet amb un disseny especial que es reprodueix als rètols, anuncis, etc. (Diccionari de l'enciclopèdia catalana)
- El logotip, també conegut com a logo, és un signe gràfic, distintiu o emblema utilitzat per entitats comercials, organitzacions o individus amb l'objectiu de facilitar o promoure el reconeixement públic instantani d'un producte, servei o empresa. (Viquipèdia)
- Distintiu gràfic que identifica una marca, un producte, una empresa, etc., format sovint pel seu nom o per lletres del seu nom. (Institut d'estudis catalans)
Funció
El logo té dues funcions principals
- Ha de representar amb eficàcia la identitat del seu posseïdor.
- Ser
efectiu a la recepció del mateix: presentar en l'imaginari de les
persones deixant una empremta inesborrable de la seva marca.
Perquè
necessitem un logo?
a) Representar una companyia completament: aquell que desitgi veure prosperar els seus negocis necessita definir un missatge clar que condueixi tots els aspectes que el conformen: productes, serveis, filosofia i missió. El logo dissenyat ha de mostrar aquest missatge de manera simple, atractiva i pregnant.
b) Facilitar el reconeixement d'una marca: A través d'ell, el públic accedirà a reconèixer immediatament una companyia. Serveixen com a senyals dins d'un variat univers de marques, fent possible l'associació automàtica de determinat disseny amb determinada organització.
c) Diferenciar una empresa de la seva competència. Ha de ser immediatament recognoscible i marcar la diferència entre una organització i els seus competidors. Un logotip que es confon amb el dels competidors podria provocar que es consumeixin els articles de la competència, especialment si ja es troba més establerta al mercat.
d) Consolidar la presència de l'organització en el mercat
Paràmetres
que hem de seguir per dissenyar
un logo
- Simple
- Adequat
- Atractiu
- Versàtil
- Original
El significat dels colors en els logotips
Empreses amb logos de papallona
![]() |
Psicologia dels colors en els logos |
![]() |
El llenguatge ocult de les marques |
Empreses amb logos de papallona
![]() |
Gas Natural |
![]() |
Grupo Dusol |
![]() |
Euskatel |
![]() |
Messenger |
![]() |
Everyteen beatiful |
Logotips d'empreses de moda
![]() |
Tommy Hilfiger |
![]() |
Chanel |
![]() |
Kappa |
![]() |
Puma |
![]() |
Nike |
![]() |
Lacoste |
![]() |
Ralph Lauren |
- Procés i resultat final
La
nostra inspiració
Web on podem trobar 40 logos que contenen papallones
Web on podem trobar siluetes dels diversos tipus de papallones
Web d'il·lustracions de papallones (tatuatges)
Procés
de creació del nostre logo
Primer hem
agafat idees sobre diferents papallones Danaus i ens hem decidit finalment pels colors de la papallona monarca d'aquesta imatge.
Hem agafat
una imatge PNG d'una papallona normal i li hem retallat una ala i l' hem posada a sobre de l'altra, perquè sembli que està de costat; després hem fet una línia que dividia les dues ales.
A
continuació, hem creat un text de color negre amb la paraula Danaus
amb la font Riesling, que és la qual hem elegit pel nostre logo.
Hem
ajuntat el logo amb el nom perquè quedi la papallona repenjada a
la D de Danaus.
Hem
seleccionat l'àrea de la papallona fent click + control sobre
de la capa, i hem copiat un tros de la imatge de la papallona
monarca i hem clicat a edición, pegado especial, pegar dentro,
així aconseguim que la imatge
que hem copiat s'introdueixi dins de la àrea seleccionada.
Hem adaptat la imatge col·locada a la forma de la papallona que hem creat nosaltres perquè quedés com ens agrada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario