El logotip

LOGOTIP



 Definició
  • Plasmació gràfica del nom d'una marca, títol, etc., fet amb un disseny especial que es reprodueix als rètols, anuncis, etc. (Diccionari de l'enciclopèdia catalana)

  • El logotip, també conegut com a logo, és un signe gràfic, distintiu o emblema utilitzat per entitats comercials, organitzacions o individus amb l'objectiu de facilitar o promoure el reconeixement públic instantani d'un producte, servei o empresa. (Viquipèdia)

  • Distintiu gràfic que identifica una marca, un producte, una empresa, etc., format sovint pel seu nom o per lletres del seu nom. (Institut d'estudis catalans)


 Funció


El logo té dues funcions principals


  • Ha de representar amb eficàcia la identitat del seu posseïdor.
  • Ser efectiu a la recepció del mateix: presentar en l'imaginari de les persones deixant una empremta inesborrable de la seva marca.
Perquè necessitem un logo?

a) Representar una companyia completament: aquell que desitgi veure prosperar els seus negocis necessita definir un missatge clar que condueixi tots els aspectes que el conformen: productes, serveis, filosofia i missió. El logo dissenyat ha de mostrar aquest missatge de manera simple, atractiva i pregnant.

b) Facilitar el reconeixement d'una marca: A través d'ell, el públic accedirà a reconèixer immediatament una companyia. Serveixen com a senyals dins d'un variat univers de marques, fent possible l'associació automàtica de determinat disseny amb determinada organització.

c) Diferenciar una empresa de la seva competència. Ha de ser immediatament recognoscible i marcar la diferència entre una organització i els seus competidors. Un logotip que es confon amb el dels competidors podria provocar que es consumeixin els articles de la competència, especialment si ja es troba més establerta al mercat.

d) Consolidar la presència de l'organització en el mercat


Paràmetres que hem de seguir per dissenyar un logo
  • Simple
No cal confondre qualitat amb complexitat en el disseny. Un disseny amb formes, línies i tipografies simples, així com amb una paleta cromàtica acotada, generarà un gran impacte si està realitzat, a més, amb creativitat. El principi de simplicitat és clau, farà que sobresurti entre els múltiples signes existents en l'ambient i permetrà que el disseny s'instal·li a la ment de les persones.

  •  Adequat
El logo d'una empresa ha de ser coherent amb ella; en ser-ne la cara visible, és fonamental que el disseny sigui coherent amb la imatge que aquesta vol donar de si. La coherència o consistència és la relació lògica entre els instruments gràfics seleccionats per a la composició d'un logotip i el que una organització vol transmetre. Tot el que conforma un logo parla d'alguna manera de l'empresa representada.

  •  Atractiu
Perquè un logo arribi a establir-se al mercat i en la ment del públic cal que abans de res impacti a les persones així que el vegin. És fonamental que cridi l'atenció facilitant evocar una imatge clara i precisa. Si pensem en les marques famoses comprovarem que tots recordem amb facilitat els seus logos. Aquesta qualitat és fonamental, perquè els logos fàcils de recordar són guies que funcionen a l'hora de triar quin producte o servei es vol adquirir.

  •  Versàtil
L'aplicabilitat d'un logo és la seva capacitat d'adaptar-se a diferents mides, colors i superfícies sense perdre la seva llegibilitat. Aquesta qualitat és molt important si es té en compte que un logo, en ser la peça central d'un sistema gràfic corporatiu, s'aplica en múltiples ocasions sobre diferents espais.

  • Original
Una de les principals raons de ser d'un logo és aconseguir que una determinada empresa aconsegueixi imposar-se sobre altres, marcant una diferència qualitativa.



El significat dels colors en els logotips




Psicologia dels colors en els logos

El llenguatge ocult de les marques



 Empreses amb logos de papallona  


Emuca



Gas Natural
Grupo Dusol
Euskatel





Messenger
Everyteen beatiful








Logotips d'empreses de moda



Tommy Hilfiger


Chanel







Kappa
Puma


Nike
Lacoste




Ralph Lauren


- Procés i resultat final


La nostra inspiració




Procés de creació del nostre logo

Primer hem agafat idees sobre diferents papallones Danaus i ens hem decidit finalment pels colors de la papallona monarca d'aquesta imatge.

Hem agafat una imatge PNG d'una papallona normal i li hem retallat una ala i l' hem posada a sobre de l'altra, perquè sembli que està de costat; després hem fet una línia que dividia les dues ales.

A continuació, hem creat un text de color negre amb la paraula Danaus amb la font Riesling, que és la qual hem elegit pel nostre logo.




Hem ajuntat el logo amb el nom perquè quedi la papallona repenjada a la D de Danaus.
Hem seleccionat l'àrea de la papallona fent click + control sobre de la capa, i hem copiat un tros de la imatge de la papallona monarca i hem clicat a edición, pegado especial, pegar dentro, així aconseguim que la imatge que hem copiat s'introdueixi dins de la àrea seleccionada.

Hem adaptat la imatge col·locada a la forma de la papallona que hem creat nosaltres perquè quedés com ens agrada.

Finalment hem guardat l'arxiu com .PNG perquè es un format que deixa veure els fons transparents.


No hay comentarios:

Publicar un comentario